گزارش های آژانس درباره ایران کسل‌ کننده شده است

دکتر سید احمدرضا دستغیب اظهارکرد: گزارش آژانس تفاوتی با شرایط قبلی ندارد. آن‌ها معمولا یک رویه واحد را در گزارش خود اتخاذ می‌کنند.
نماینده مردم شیراز افزود: آنچه مایه حیرت است این است که علی رغم شفاف سازی گسترده‌ای که ایران در طول این مدت داشته و با سیاست واضح و شفاف اطلاعات لازم را در اختیار آژانس قرار داده و مانتیورینگ کاملی بر مجموع فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران وجود دارد اما به نظر می‌رسد رویکرد آژانس مثل گذشته بیشتر سیاسی است تا فنی و تخصصی.
نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به بخش‌هایی از گزارش آژانس در تایید برخی اقدامات ایران در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای گفت: اگر این را هم نمی‌نوشتند در حق مردم ما خیلی اجحاف می‌شد و خود آژانس زیر سوال می‌رفت چرا که افکار عمومی نسبت به اطلاعات دقیقی که از جانب جمهوری اسلامی ارائه می‌شود استحضار کاملی دارد و آژانس باید قدری رویکرد سیاسی خود را کاهش دهد.
دکتر دستغیب با بیان اینکه گزارش های آژانس در مورد فعالیت های هسته‌ای ایران عادی و کسل کننده شده است تاکید کرد: مذاکرات هسته‌ای روند مشخصی را طی می کند و اراده چند کشور ادامه مذاکره است بنابراین وضعیت مذاکرات فراتر از آن چیزی است که برخی گزارش ها بر آن تاثیرگذار باشد.
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تصریح کرد: روند کلی گزارش‌های آژانس در مورد فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان بیش از اندازه ماهیت سیاسی پیدا کرده است.